12 Şubat 2014 Çarşamba

“ANNELİĞE İLK ADIM POLİKLİNİĞİ” ÇALIŞIYOR

“ANNELİĞE İLK ADIM POLİKLİNİĞİ” ÇALIŞIYOR
Faaliyete geçirildi
Bartın Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliğine bağlı Bartın Devlet Hastanesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları ek binası bünyesinde oluşturulan ve Türkiye’de bir ilk olan Anne Karnında Dil Eğitiminin verildiği ‘Anneliğe İlk Adım Polikliniği’ ve ‘Anne Oteli’ bölümü kullanılmaya başlandı.

‘Geleceğin Annelerine Destek Verecek Ebe Hemşireler Yetişiyor’ projesi kapsamında çocuğun geleceği için anne eğitim programını Bartın Üniversitesi iş birliği ile düzenlendi. Bu kapsamda hastanede 56 ebe ve hemşire 86 saatlik bir eğitim programı sonunda eğitici eğitimcisi olarak yetişti. Bunun sonucunda hastaneye gelen anne ve anne adaylarına anneliğe ilk adım polikliniği kurularak eğitimleri verilmeye başlandı. Burada anne ve anne adayları plates toplarıyla sportif faaliyetleri gösterilip ve doğuma yardımcı egzersizler uygulanıyor. Onun dışında eğitim slaytlarıyla özellikle anne karnında dil eğitimi konusunda bilgilendirme yapılıyor. Bebeğin anne karnındayken beyin gelişimi de aynı zamanda devam etmekte. Dış dünyadan özellikle annesinin sesini duyma ihtiyacını hissediyor. Bu ses tonuna göre de çocuğun bilinçsel gelişimi sağlanıyor.  Bunu daha önceki seminerlerde de söylenmişti ve yalnız hastanede buna ait olarak bir eğitim polikliniği yoktu. Bu kapsamda hastaneye gelen anne ve anne adaylarına bu eğitim polikliniğini açarak bu hizmeti vermeyi amaçlıyor. Anne otelinde daha çok yeni doğan yoğun bakımda yatan bebeklerin annelerine olan ihtiyacı amacıyla anne otelinde anneler ağırlanıyor. Çünkü yeni doğan bebeğin anneye ve anne sütüne ihtiyacı var. Belirli aralıklarla annesine vererek onun beslenme ihtiyacını karşılanıyor. Özellikle kış aylarında kırsal kesimde oturan anneler doğuma bir hafta kala hastaneye geliş gidişlerinde problem olan anneleri anne otelinde ağırlanıyor. Bartın Devlet Hastanesi Kadın Doğum Ve Çocuk Hastalıkları ek binasında anne karnında dil eğitimiyle en kapsamlı doğum koçluğu eğitimi veriliyor. Bartın Devlet Hastanesi’nde hamile kadınlar için ‘anne oteli’ adı altında doğum saatlerine gelene kadar kalabilecekleri özel ve konforlu bir bölüm de faaliyete geçirildi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder